//Mushroom Garden
+Follow | Dashboard

kadang kadang kenangan itu indahkan ~
Friday, January 21, 2011 | 10:45:00 AM | 4 comments

hari nie aku nak buat entry pasal zaman zaman sekolah dulu
idea dari najwa
bagus juga idea najwa nie erk
teringat zaman sekolah dulu
sangat sangat NAKAL

sekolah rendah

~ kenangan manis
waktu sekolah rendah aku suka bersukan
so kenangan manis waktu wakil sekolah untuk bola jaring dan bola sepak
happy gila beb .
bukan setakat tendang bola
kaki kaki orang pun aku tendang
yang paling best kitaorang dapat kalahkan sekolah lain sebanyak 9-0
amacam ? hebat tak kitaorang ?
hebatlah sangat kan
last last pemenang keseluruhan sekolah lain yang dapat
kitaorang naib johan jex
ok la tue kan . .
sekurang kurangnya ada nombor .

nie nak cerita pasal bola jaring pula
kitaorang terpilih untuk wakil sekolah
so malam tue kenalah tidur asrama
sekolah di mana tempat kitaorang bertanding tue
sebelum kitaorang berangkat ke sekolah tue
kengkawan aku da banyak cakap da pasal sekolah tue
macam macam kes ada kat sekolah tue konon kononnya
perempuan bunuh diri dan seangkatan dengannya
petang kitaorang sampai dekat sekolah tue
kawan aku sorang nie da tak tahan nak terkencing
dia nie mintaklah teman kat kitaorang
tapi malangnya semuanya takut
last last dia kencing dalam botal
lepas tue tinggalkan jex botol tue dalam kelas
ahahaha . .kalau orang lain nampak botol tue
mahunya di maki maki kot siapa tuan empunya kencing tue .

~ kenangan pahit pula
dulukan waktu aku masih sekolah rendah
badan aku kecik jex memang pendiam tahap labi labi lah
so apa lagi kengkawan aku yang lain tue sesukasuki sesedap hati diaorang jex
buli aku
waktu tue taknak lah bagitahu my mum
ala kalau bagitahu pun yang kena marah bukan diaorang
aku juga
so baik diam diam kan3 . .
tapi . .
kenangan paling paling dan paling pahit untuk aku
kawan aku tolak aku masuk dalam longkang
habis kotor baju aku
jahat kan kawan kawan aku dulu
sampai taknak datang sekolah aku waktu tue
tapi kalau di ingat ingat balik
lucu pun ada jugak .

sekolah menegah

~kem motivasi
kenangan manis aku time sekolah menegah banyak sangat kot
serius terlalu banyak .
yang paling manis time aku form3
so time tue kan tahun nak ambil PMR
cikgu cikgu dekat sekolah aku buatlah kem motivasi
kem motivasi di antara form3 dengan form5
waktu motivasi tue betul betul mengajar aku macam mana nak hidup berdikari
dan macam mana nak hidup dalam hutan
nak masak nasi pun payah wei . .
jalan jauh masuk hutan naik bukit turun bukit sebab nak cari makanan
memang panas waktu tue tau .
tapi memang happylah sebab ramai kawan .

~nasyid
nasyid ? kenapa dengan nasyid ?
arh ! percaya tak dulu waktu sekolah menegah aku pernah ikut nasyid
aku pakai tudung
cikgu cikgu pun hampir tak kenal aku
yalah aku datang sekolah mana ada pakai tudung
aku kan non muslim
waktu tue kitaorang dapat nombor tiga
nombor tiga tue da kira ok lah kan
hebat tak kengkawan aku ?
kiranya aku pun hebat juga kan
dushhhhhhh !
tumbuk muka sikit eheheh . .

kenangan pahit

~kem motivasi
waktu time motivasi malam pertama tue
bermulala aktiviti kitaorang
" solo kem "
tepat tepat jam 12malam kitaorang sorang sorang
ditinggalkan di dalam hutan
omg ! gila , aku memang takut waktu tue
apa taknya kalau da busut depan depan mata aku
percaya atau tidak
aku ada nampak lembaga putih lalu depan aku
serius aku takut tahap gaban beb
aku tutup muka aku guna tapak tangan aku
lembaga putih tue berdiri depan aku
laaaaaaaaaaaaaa . . cikgu aku rupanya
apa kes pakai serba putih malam malam nie
dalam hati aku berkata . .
bila aku cerita kat kawan kawan aku
terbahak bahak diaorang ketawakan aku
cissssssssss !

~sukan
selama aku ikut sukan
sekalipun aku tak pernah pengsan
last aku ikut sukan time form5
time tue jugalah aku pengsan .
tapi aku sempat habiskan larian aku ya . .
yang aku sangat sangat dan sangat sakit hati
aku tak dapat imbang badan aku waktu nak lari depan seleko
kedebushhhh ! aku pun jatuh
sampai sekarang parut tue masih ada di lengan aku
kan da huduh lengan aku
haishhh !

kalau nak di cerita banyak sanggat kot kenangan manis dan pahit
waktu sekolah menegah nie
tapi kalau nak d coretkan juga di blog kesayangan aku nie
rasa rasanya esok lusa pun takkan habis
apa apa pun terimas sebab sudi singgah belog si lesung pipi
dan baca entry yang mengarut nie .
peace !



Older Post | Newer Post