//Mushroom Garden
+Follow | Dashboard

cuba mata anda !
Sunday, January 2, 2011 | 12:31:00 PM | 10 comments

hari hari yang sanggat membosankan
tidak lagi merasa bosan bila berhadapan dengan belog
oh belog pengubat rasa bosan aku
terimas ya sebab menjadi tempat yang setia untuk aku mencoretkan
segalanya di sini .

hari ini entry yang ingin aku kongsikan
ialah gambar ilusi mata
mari lihat gambar ini .


lihat gambar ini dengan teliti
ada sebelas wajah di dalam gambar ini
bolehkah korang menemui semuanya ?
orang normal akan menemuinya empat atau lima
jika korang menemui lapan , korang memiliki tingkat ketelitian lebih dari orang normal
jika korang menemui sembilan , korang memiliki tingkat ketelitihan rata rata
jika korang menemui sepuluh , korang sanggat teliti
jika korang menemui sebelas , korang luar biasa teliti .
lihat hasil yang aku dapat
\
/
\
/
\
/
\
/
\
/

aku hanya menemui sepuluh wajah di dalam gambar tersebut
maksudnya aku sanggat teliti
tapi di mana ya letaknya wajah lagi satu ?
tidak mengapa , mungkin aku terlepas pandang .

bagaimana pula dengan gambar yang ini


sebuah wajah ?
ataupun sebuah perkataan LIAR ?.
kita cuba yang ini pula

fokuskan pandangan korang pada titik di tengah lingkaran
lalu gerakkan kepala korang ke depan dan ke belakang
aneh bukan . sanggat unik ! .



Older Post | Newer Post