//Mushroom Garden
+Follow | Dashboard

renungkanlah. .
Tuesday, September 28, 2010 | 8:08:00 PM | 0 comments


salam 1 malaysia. .
entry sy kali nie pasal
menghargai apa yang ada di depan mata kita.
entry ini sy tujuh kan pada orang2 yang xtahu
nak menghargai pasangannya.

termasuk KAMU.
KAMU adalah salah satu dari orang yang
tak tahu menghargai apa itu
erti untuk menghargai.

|
|
v
pada suatu hari di sekolah seorang murid bertanya kepada gurunya ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang

pelajar--> cikgu, macammana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang ? macammana juga kasih sayang itu nak berkekalan ?

cikgu--> ok kamu ikut apa yang sy suruh. kamu pergi ke padang. kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali. dan petik rumput yang PALING bawa ke kelas.

apabila pelajar pulang ke kelas
tiada sehelai rumput pun ditangannya
cigku bertanya, kenapa tiada rumput yang dipilih ?

pelajar--> tadi masa sy berjalan sy cari rumput yang paling cantik memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka sy pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi tapi sampai dipenghujung padang sy tak jumpa pun yang paling cantik mungkin ada diantara yang dibelakang sy tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula jadi tiadalah rumput yang sy boleh petik.

cikgu--> ya itulah jawapannya maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebai baiknya jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap da berlaku semoga yang berlalu tidak berulang lagi dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.

sudah KAMU faham apa yg terselit di dalam
entry ini ?

hargailah orang yang ada di depan KAMU
selagi ia masih ada untuk KAMU
KAMU faham tak nie ?
sy tahu KAMU takkan pernah faham.

im sick of crying tired of trying
yeah ! im smiling but inside im dying

sometimes its better to be alone
no one can hurt you the way

Older Post | Newer Post